Periodiek systeem

Project doel:

Klant:

Achtergrond:

Als middelbare school leerlingen was scheikunde niet ons beste vak. Inmiddels is onze interesse in dit onderwerp wat gegroeid en kijken we met andere ogen naar het periodiek systeem. In ieder scheikunde lokaal hangt een poster met dit systeem, maar waarom ziet het er eigenlijk zo uit? En is er niet een manier om de 118 elementen wat herkenbaarder te maken? Om ze een eigen identiteit te geven?
We besloten het systeem verder te onderzoeken en deze vragen te beantwoorden.

Doelgroep:

Oplossing:

    Technieken:

    • UI Design
    • UX Design
    • Development

    Proces

    Research
    Concept
    Design
    Development
    In de onderzoeksfase ontdekten we voor onszelf waarom het periodiek systeem er zo uit ziet als het doet. Toen we dit eenmaal begrepen hebben we verschillende manieren onderzocht waarop we dit helder kunnen communiceren naar anderen. De elektronen configuratie van een element is wat het uniek maakt, en dus kreeg dat aspect ook de focus voor het ontwikkelen van een eigen identiteit.

    Resultaat

    Uiteindelijk ontwikkelden we een concept waarin de gebruiker door middel van een korte uitleg met simpele animaties geintroduceerd werd tot de opbouw van het periodiek systeem. Na die introductie krijgt hij de vrijheid zelf op onderzoek uit te gaan en de verschillen en overeenkomsten te onderzoeken.